کارت ویزیت یا کارت بازدید یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در معرفی بیزینس و کسبوکار خود به آن نیاز داریم.
کارت ویزیت یا کارت بازدید یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در معرفی بیزینس و کسبوکار خود به آن نیاز داریم. اما سوال اینجاست که این کارتها، باید از چه ویژگیهای ظاهری برخوردار باشند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن، بیشترین تاثیر را روی مشتریان و دنبالکنندگان ما بگذارند؟ برای پاسخ به این سوال در این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم تا شما را با کارتهای بازدید و ویژگیهای مهم آنها آشنا کرده و به معرفی و بررسی بیزینسهایی بپردازیم که در حوزه پوشاک فعالیت میکنند.
ظاهر کارتهای ویزیت در این کسبوکارها از حساسیت بیشتری برخوردار است و میتواند مثال خوبی برای درک مفاهیم یک کارت بازدید ایدهآل باشد.
کارت ویزیت چیست؟
کارت بازدید یا ویزیت به کارتی میگویند که امکان تبلیغ و بازاریابی بینقصی را برای بیزینس شما فراهم میکند. بهطوری که مشتریان با دیدن این کارت، میتوانند علاوه بر دسترسی به آدرس فروشگاه و اطلاعات تماس شما، دید بهتری نسبت به نوع کسب و کار، فروشگاه و اجناس موجود در آن داشته باشند.
اما نکته قابل توجه این است که هر کارت ویزیتی مناسب معرفی شما و کسبوکار شما نیست. همانطور که اشاره کردیم، این کارت با ابعاد کوچکی که دارد، میتواند فقط در چند ثانیه به معرفی بیزینس شما پرداخته و یک بازدیدکننده معمولی را تبدیل به مشتری دائمی کند.
پس نوع طراحی آن باید به نحوی باشد که علاوه بر رعایت استانداردهای گرافیکی و انتقال اطلاعات مناسب، مشتریان را تشویق به بازدید بیزینس شما کند و از خلاقیت کافی برخوردار باشد. هدف این است که طرح و اطلاعات آن بتواند به مدت طولانی در ذهن مخاطب ثبت شده و مردم را تشویق به گذران وقت و صرف پول در فروشگاه شما کند.
چرا فاکتورهای طراحی در کارت بازدید پوشاک از حساسیت بیشتری برخوردار است؟
یکی از پرطرفدارترین بیزینسهای موجود در بازار به خرید و فروش پوشاک مربوط میشود. اما نکته قابل توجه این است که کارت بازدید مربوط به پوشاک، باید ارتباط مستقیمی با نوع اجناس فروشگاه داشته باشد و ازآنجایی که نمیتوان تمام کالاهای موجود در فروشگاه را داخل یک کارت کوچک گنجاند؛ موضوع حساسیت در طراحی مطرح میشود.
این موضوع را لحاظ کنید که فرقی نمیکند صاحب یک فروشگاه لباس مردانه هستید یا قصد راهاندازی یک فروشگاه کودک را دارید؛ مهم این است که کارت بازدید، باید قادر به معرفی صاحب کسبوکار، نوع بیزینس و نوع پوشاک موجود در فروشگاه باشد. به همین دلیل در ادامه با ما همراه بمانید تا شما را با نکات طراحی کارت بازدید فروشگاههای مردانه؛ کودک و پارچه آشنا کنیم.
کارت بازدید پوشاک مردانه باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
اگر مسئله مربوط به کارت ویزیت پوشاک میشود، باید بگوییم که بدون وجود مدلها قادر به معرفی لباسهای فروشگاه خود نخواهید بود. بهطوری که بهتر است تا عکس استفادهشده در کارت بازدید پوشاک مردانه از یک مدل مرد باشد که بر تن او، یکی از لباسهای فروشگاه شما دیده میشود.
به این ترتیب علاوه بر معرفی کسبوکار شما، تنخور اجناس فروشگاه نیز مشخص میشود و مشتریها با دید بازتری نسبت به بازدید از فروشگاه اقدام میکنند. همچنین فراموش نکنید که مدل پیشنهادی بر تن مدل باید بهگونهای باشد که اکثر سلیقهها را شامل میشود.
برای مثال استایلهای شیک کژوال از عمومیت بیشتری بین مردهای ایرانی برخوردار هستند. بنابراین توجه داشته باشید که طرح کارت ویزیت پوشاک مردانه، یک شانس تبلیغاتی بزرگ برای فروشگاه شما به حساب میآید که نباید جزییات مربوط به آن را نادیده بگیرید.
هر آنچه باید در مورد کارت بازدید کودک بدانید
خلاف فروشگاههای مردانه که سلیقه خریداران ارتباط مستقیمی با نوع طراحی داشت، کارت ویزیت پوشاک کودک هیچ ارتباطی با سلیقه و خواسته آنها ندارد. بنابراین در انتخاب طراحی کارت بازدید فروشگاه خود این نکته را فراموش نکنید که مشتریهای شما والدین کودکان هستند نه خود آنها! پس به جای دنبالکردن طراحیهای شاد و رنگی، توجه خود را روی مدلهای کودکی معطوف کنید که سلیقه بیشتر والدین را شامل میشوند و طراحی لباس کودک به گونهای است که عمومیت زیادی بین مردم دارد.
ویژگیهای ظاهری کارت بازدید پارچه سرا
مهمترین نکتهای که باید در رابطه با کارت ویزیت پارچه سرا به آن دقت کنید این است که مشابه دو مورد قبل، نباید به پارچهها هویت خاصی داد. خلاف لباسهای مردانه و بچگانه، پارچهها هنوز در قالب یک طرح خاص دوخته نشدهاند و ممکن است برای اهداف خاصی به جز لباس مورد استفاده قرار گیرند.
این نکته را فراموش نکنید که بهترین راه برای نمایش پارچه در کارت ویزیت این است که یا از پرفروشترین محصول پارچهسرای خود استفاده کنید یا به کمک مولاژ، اقدام به نشاندادن نکات برجسته پارچه نمایید.
به این ترتیب علاوه بر نمایش جنس پارچه، میتوانید یک چشمانداز در ذهن مشتری ایجاد کنید که در صورت دوختهشدن پارچههای موجود در این فروشگاه، چه طرحی در اختیار شما قرار میگیرد.
جمعبندی
کارت ویزیت یکی از فاکتورهایی که در صورت انتخاب درست آن قادر به معرفی کسبوکار و افزایش مشتریان خود خواهید بود.
با توجه به بازار رقابتی که شاهد آن هستیم، تمام کسبوکارها موظف هستند تا به دنبال یک مزیت رقابتی برای بیزینس خود باشند. به این ترتیب اگر کسی قصد خرید محصول یا پوشاک موردنظر خود را داشته باشد، میتواند با یک نگاه گذرا به کارت بازدید با کسبوکار مربوطه آشنا شده و در اسرع وقت اقدام به خرید از آن فروشگاه کند.
اگر شما هم جزء افرادی هستید که به رشد بیزینس خود اهمیت میدهید و هر لحظه به دنبال افزایش مشتریان و فروش خود هستید، پیشنهاد میکنیم که هر چه سریعتر پیگیر سفارش کارت ویزیتی باشید که بتواند شما را از سایر رقبا جدا کرده و در مسیر رشد بیشتری قرار دهد. طرح های مختلف کارت ویزیت و بنر برای تمام مشاغل را می توانید در سایت ایران طرح مشاهده کنید و با دانلود طرح مورد علاقه خود یک کارت ویزیت خاص برای کسب کارتان چاپ کنید.
"این مطلب تبلیغاتی است"